Pražský Impact Hub má dvě lokace, Impact Hub Praha D10 a Impact Hub Praha K10, což v jiném městě v České republice není. Navíc byl Impact Hub Praha D10 na Smíchově úplně prvním coworkingem v ČR vůbec a slaví letos už deset let své existence. Druhý je v krásné neobarokní vile na Vinohradech (dříve K10 Coworking, pozn. red.) Zde pokračujeme v myšlence coworkingu, ale nyní již pod značkou Impact Hub. Díky tomu, že máme k dispozici dvě lokace, se nám také daří obsáhnout větší množství i portfolio akcí, které můžeme pořádat. Smíchov je vyloženě dělaný jako konferenční prostor, který vybízí k pořádání konferencí, workshopů, přednášek apod., kdežto vila s nádhernou zahradou nám dovoluje dělat například trendy tiskové konference, ale i svatby nebo narozeninové večírky. Je to více “zážitkový” prostor.
Já jsem “evenťák” (eventový manager, pozn. red.) v pravém slova smyslu. Dohlížím na tým, který pracuje na obou pražských lokacích. Mám na starosti eventy pro některé pravidelné nebo třeba náročnější klienty. S radostí dohlížím také na svatby, protože to pro nás od loňského roku byl nový formát a bylo třeba si ho osahat hezky od začátku.
Část práce našeho týmu je odpovídat na nové poptávky na pronájem prostor, část naší práce je dohlédnout na to, aby akce, které se ten den pořádají, proběhly hladce, aby byl zajištěný catering, technika, …
První pilíř tvoří klienti, kteří hledají pronájem zasedačky nebo třeba většího prostoru na konferenci, meeting. Druhý pilíř je coworking. Lidé, co chodí do coworkingu si “uloví” židli, která je zrovna volná a platí hodinový paušál. Třetí pilíř tvoří pronájem kanceláří pro menší i větší týmy.
Na Smíchově jsou to obvykle to uzavřené workshopy nebo školení pro interní tým, nebo potom přednášky pro veřejnost. Nejmenší prostory máme pro přibližně patnáct lidí, dále do třiceti, do padesáti, do osmdesáti i do sto padesáti lidí. Ve vile na Vinohradech se nejčastěji opakují svatby. Nebo si je alespoň nejvíc pamatujeme. Dějí se tu ale samozřejmě i přednášky a workshopy všeho druhu.
Rozdíl je zejména ve stylu komunikace s klientem. Když zajišťujeme konference, komunikujeme s někým, kdo má poměrně jasnou představu, o tom, jak to má probíhat. Řešíme, kdy bude káva, pauza, jaké bude uspořádání prostoru, a to je víceméně celé. Jde to snadno možná právě proto, že pro klienta na místě máme od A do Z vlastně vše, co potřebuje a na něm už leží jen obsah akce samotné. U svateb je ta komunikace složitější, barvitější, řeší se hodně detailů. Radíme klientovi, jak zvolit správného dodavatele, co se vyplatí, ale zároveň pomáháme i se samotným programem, hlavně s časovým harmonogramem. Předáváme klientovi know how, ale upřednostňujeme, když pak s dodavateli řeší vše napřímo. Vysledovali jsme, že klient je nejšťastnější, když já sám tvůrcem obsahu svého svatebního dne.
Pracovala jsem jako redaktorka v lifestylových magazínech, také jsem se starala o weby a sociální sítě. Postupem času jsem si k tomu přibrala také nějakou produkci. Uvědomila jsem si, že produkce je něco, co by mě baví asi trochu víc, než psaní. Shodou okolností mě oslovil jeden z mých kamarádů, který plánoval křest knihy a poprosil mě, jestli bych mu nepomohla s organizací. Další shodou okolností mě jiná kamarádka informovala, že v Hubu hledají produkčního a od té doby jsem v Hubu a to už budou tři roky.
Pro mě je zcela stěžejní firemní svoboda a náš tým, který je k nezaplacení. Vycházíme si vstříc, komunikujeme spolu otevřeně. Nefungují tady nějaké striktní kontrolní mechanismy, věří se, že všechno, co děláte, děláte tak, jak nejlíp umíte.